کنفرانس بین المللی تربیت بدنی و علوم ورزشی 2020
دیگر نگران چاقی و اضافه وزن در دوران قرنطینه نباشید
طرح معادل سازی مدارک مربیگری و داوری داخلی بادی بیوتی بلی به بین المللی

متد بلت و تأثیرات آن

متد بلت

 

همکاران گرامی

با سلام

با توجه به تبلیغات مکرر ماهواره ای در رابطه با کمربندهای لاغری بلت و نیز هات شیپر، لازم دیدیم توضیحاتی بیان شود.

کمربندهای هات شیپر و شلوارک های آن که جمله معروف با عرق کردن و عرق کردن و عرق کردن لاغر شوید این را به ذهن منتقل می کند که آیا چربی، روغن نباتی است که با حرارت دیدن و گرم شدن بدن آب شود و از بدن سرازیر گردد؟

این شلواک ها و کمربندها با حرارت دادن و گرم نگاه داشتن بدن تنها به تعریق بدن و از دست دادن آب زیاد بدن منجر می شود و این امر در مدت زمان باعث از بین رفتن آب زیر پوستی و چروک شدن و خشک شدن پوستتان می گردد. زیرا چربی سلول است و سلول با گرما از بین نمی رود. پس بیایید با دانش خود هر امری را نپذیریم.

کمربندهای لاغری بلت نیز از ایراد مستثنی نیست. نام بلت از گذشتگان ما ایران قدیم، چین باستان و قبایل آفریقایی و سرخپوستی به ارث رسیده است. در اقوام نام برده شده از بلت برای بستن اندام هایشان جهت تسکین دردها و فرم دهی بدن مخصوصا در چین در هنگام ورزش های رزمی و طب سنتی و ماساژها استفاده می شد.

در ایران قدیم هم گذشتگان ما مادربزرگ هایمان با بستن نوارهایی که از پارچه یا تریکو می بریدند، خود را نوارپیچ کرده و مخصوصا بعد از زایمان به همراه کتاب که روی شکم می گذاشتند خود را نوارپیچ می کردند و حال گاه عده ای روغن هایی هم تهیه و به بدن خود می مالیدند مخصوصا از سماق و روغن کرچک یا بادام استفاده می کردند تا فرم بدن خود را حفظ کرده و به اندامشان شکل دهند.

امروزه تبلیغات کمربندهای بلت نه تنها نیاز فرم دهی بدن را در اندازه های مختلف برطرف نمی کند، بلکه بدلیل داشتن فنرهایی که در داخل آن استفاده شده و بعد از بستن با دکمه، زیپ یا سگک قسمت پایین آن روی مهره های کمر قرار می گیرد، در بالای شکم را آسیب هم دارد می کند مخصوصا در افرادی که گودی کمر دارند. این کمربندها تنها قسمتی از بدن را در بر می گیرد. از زیر سینه تا بالای شکم که تنها فشار را به این نقطه منتقل می کند و چربی های این قسمت را به سمت زیر بغل ها کنار سینه و دور سرینی و کپل ها هدایت می کند.

بلت اصلی به صورت نوار است که این نوار بسته به حجم اندام فرد بریده می شود و فرد باید اندام مورد نظر را بصورت مومیایی شدن نوارپیچ کند.

چهار مورد بستن این نوارهای بلت مخصوص دور شکم و پهلوها می باشد که در تمامی جهت ها باید چربی ها را در بر بگیرد که با بستن این چهار روش به این ترتیب به از بین رفتن و ترکیدن سلول های حبابی شکل چربی کمک می کنید و با از بین رفتن این حباب ها زیر پوست، سایزتان نیز به سرعت تغییر می کند.

دو مورد نوار بستن بلت برای لیفت و بالا نگه داشتن سینه استفاده می شود و دو مورد نیز جهت فرم دهی باسن و لیفت سرینی و همسترینگ استفاده می گردد.

پس با توجه به سابقه استفاده از روش نوارپیچ کردن (بلت) و مطالعه دقیق در این امر بیایید به درک واژه ها و استفاده درست از روش ها بپردازیم و بدانیم درس از گذشتگان بهترین روش پیشرفت در امر لاغری توسط نوار بلت می باشد.

شما اینجا هستید: Home اطلاعات اخبار و اطلاعیه متد بلت و تأثیرات آن